وزارت دفاع سئول اعلام کرد: کره جنوبی و جامعه بین‌الملل هرگز نمی‌تواند کره شمالی را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای بپذیرند.

سئول: هرگز کره‌شمالی را به عنوان کشور دارای سلاح هسته‌ای قبول نخواهیم کرد

وزارت دفاع سئول اعلام کرد: کره جنوبی و جامعه بین‌الملل هرگز نمی‌تواند کره شمالی را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای بپذیرند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون سانگ گیون، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در پی اظهارات رهبر کره شمالی گفت: این موضع همیشگی ما و جامعه بین‌المللی است که هرگز کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: دولت سئول تمام تلاش خود را خواهد کرد که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را از طریق اعمال تحریم شدید و فشار کنار بگذارد.

او با اشاره به پیشنهاد رهبر کره شمالی مبنی بر مذاکرات نظامی دو جانبه میان دو کشور گفت: هیچ گونه حس نیتی در این پیشنهاد وجود ندارد.

مون سانگ گیون تشریح کرد: وقتی که این کشور خود را یک کشور هسته‌ای می‌نامد و اقدامات تحریک آمیز مانند آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک انجام می‌دهد در این صورت هیچ حسن نیتی برای انجام مذاکرات در راستای کاهش تنش‌های نظامی در این کشور مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: زمانی درهای مذاکره باز خواهد بود که پیونگ یانگ از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد و گام‌های قابل توجهی برای کنار گذاردن تسلیحات هسته‌ای انجام دهد.

همچنین وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی نیز با بیان اظهارات مشابه اعلام کرد: تا زمانی که کره شمالی اقدامات تحریک آمیز خود کنار نگذارد نمی‌توان شاهد مذاکرات سازنده میان دو کره بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.